אפליקציות "המסך השני" (Second Screen) נועדו לתת לצופה הטלויזיה חוויה משלימה ובעצם לספק לו תעסוקה נוספת תוך כדי הצפייה בטלויזיה. באמצעות אותן אפליקציות ייעודית, יכול הצופה לצרוך מידע ותוכן אינטראקטיבי הנוגע לאותה תוכנית, תוך כדי שידור התוכנית, לשחק מול המסך בצורה המסונכרת לחלוטין לשידור, ואף להצביע מהבית ולהשפיע על מהלך התוכנית בזמן אמת.

מאז 2012, פיתחנו ב"סלאש פיתוח אפליקציות" מגוון אפליקציות דו-מסכיות לתוכניות המובילות של הזכיינית רשת - "The Voice", "המירוץ למיליון", "X Factor", "משאבת הכסף", ו"הטוב מכולם".

באמצעות מערכות ניהול תפעוליות שנבנו עבור אותן אפליקציות, או באמצעות קביעת תזמונים מראש, היו האפליקציות מסונכרנות לשידור ברמת מאית השנייה, כך ששינויים באפליקציה התרחשו ממש בזמן אמת. כך לדוגמא, אפליקציית "דו קרב" של The Voice או "מד ה-X" של X Factor, איפשרו לצופה לדרג את ביצוע המועמד באפליקציה, מאותה שניה שהתחיל הביצוע על המסך ועד לשניה שהסתיים. או למשל, באפליקציית הטריויה של "הטוב מכולם" יכל הגולש לנחש את התשובות לשאלות שהופיעו למועמדים, ממש תוך כדי שידור אותה שאלה על המסך.

 

 

באפליקציית "האודישן העיוור" של The Voice, הן באפליקציה למחשב האישי והן באפליקציה למובייל, צפו הגולשים בצלליות של האודישנים של המועמדים שהופיעו בתוכנית - בזמן שידור. וביחד עם המנטורים, בחרו הגולשים את המועמדים המועדפים עליהם לפי קול בלבד ולא לפי מראה. מדי תוכנית זכה בפרס גולש אחר, שבחר את חמשת המועמדים שנבחרו ע"י רוב הגולשים בזמן המהיר ביותר.

 

אפליקציית "דו קרב" של The Voice ב-2013

אפליקציית "דו קרב" של The Voice ב-2014.

 

אפליקציית ה"דו קרב" של The Voice, שעלתה הן בתוכנית ששודרה ב-2013 והן בתוכנית של 2014 (תחת מיתוג נותני החסות "מנטוס"), הינה אפליקציית "המסך השני" של The Voice לשלב הדו-קרב.

במהלך שלב הדו קרב, בוחר כל אחד מהמנטורים בתוכנית שני מועמדים שיתחרו אחד בשני. ובמקביל לשידור התוכנית - בוחרים גם הגולשים בבית, באמצעות האפליקציה, את המועמד המועדף עליהם. בתום כל דו קרב יכולים הגולשים לראות מי מהמועמדים קיבל את מירב הצבעות הגולשים, והנתון משודר גם למסך בזמן אמת.
בנוסף, כוללת האפליקציה עוד מספר רכיבים לשימוש הגולש: צ'ט וטיקר ששואבים פוסטים מעמוד הפייסבוק ומפרופיל הטוויטר של The Voice, ושולחים פוסטים בצורה ישירה לעמוד הפייסבוק של The Voice. צפייה בחברים שלי ובחירותיהם. קבלת חיווי של המועמדים הנבחרים ביותר ע"י רוב הגולשים. וצפייה בגולשים המובילים באפליקציה, המועמדים לזכייה בפרס.

 

אפליקציית הצבעות שלב ה-Live של The Voice חושפת למשתמש את כלל המועמדים של אותה התוכנית, עם חיווי על אותם המועמדים שהודחו או הוצלו בהמהלך התוכנית. בעת שהמשתמש לוחץ על תמונת מתמודד כלשהי, נפתחת אפליקציית הsms הקבועה במכשיר, עם הודעה המכילה את מספר הטלפון לשליחת ההצבעות וכן את מספרו האישי של המתמודד שנבחר.

האפליקציה נשלטת ממערכת הניהול הייחודית שפותחה על ידי סלאש, ומתעדכנת מיידית בכל שינוי החל במערכת. כך לדוגמה ניתן לשנות את מצבו של מתמודד, לשנות את סדר תצוגת המתמודדים וכו'. כמו כן, ניתן להשעות את האפליקציה בין מתמודד למתמודד או בין תוכנית לתוכנית, כאשר מסך ייעודי מופיע במקום תמונות המתמודדים.

 

אפליקציית ה-Web "המירוץ לחו"ל" הינה אפליקציית זמן אמת המשודרת במקביל לשידור פרק של "המירוץ למיליון" בטלוויזיה, ובמהלכה על המשתמש לענות על שאלות שונות הקשורות לתוכן ששודר באותו רגע בפרק. לכל שאלה מוקצב זמן של 60 שניות לענות עליה.

משתמש שענה נכונה על כל השאלות נכנס להגרלה של חופשה בחו"ל.

האפליקציה פעלה מדי שידור פרק בעונה החמישית של "המירוץ למיליון" בתיאום ובסנכרון מלא לשידור הפרק על המסך. באמצעות מערכת ניהול פשוטה ואינטואיטיבית, ניתן לערוך את השאלות המופיעות מדי פרק ולקבוע את סדר הצגתן, וכן "להזניק" שאלה בזמן אמת כך שכל גולשי האפליקציה יראו אותה באותו הרגע בה היא משודרת על המסך. ניתן גם להציג בזמן אמת באפליקציה מסכי המתנה, סיום וספירה לאחור.

 

האפליקציות "הביצוע הזוהר" ו-"מד ה-X" הינן אפליקציות דו-מסכיות אשר ליוו את שתי העונות של X Factor.

למשחק עצמו נכנסים הגולשים בזמן שידור התוכנית, כשהמועמדים השונים שמופיעים באותו פרק עולים להצבעה באפליקציה בו בזמן שהביצוע שלהם משודר בטלוויזיה במהלך הפרק. כל גולש יכול לתת למועמד דירוג, ולראות את הדירוג של כלל הגולשים במשחק מתעדכן בזמן אמת. גולש שהתחבר לחשבון הפייסבוק שלו, יכול גם לראות את ההצבעות שביצעו חבריו.

 

במהלך תוכנית "הטוב מכולם", נדרשים המועמדים לשאלות כמותיות שונות, עליהם יש לענות בצורה המהירה ביותר. מועמד שיהיה הכי קרוב לתשובה הנכונה, יהיה המועמד הזוכה באותו סיבוב.

במקביל לעליית השאלה בתוכנית, עלתה באותו רגע אותה השאלה לגולשי האפליקציה, וגם הם יכלו להשיב עליה ביחד עם המועמדים. כשנסגרה השאלה בתוכנית - נסגרה השאלה גם באפליקציה.

לאחר מענה, חושבו הנתונים בצורה סטטיסטית, לפי פילוח תשובות הגולשים ע"פ פרמטרים שונים, כמו מין, יישוב, גיל, וכו'. את הנתונים הסטטיסטיים ניתן היה לראות באפליקציה עצמה, והם גם שודרו על המסך לכלל הצופים.

 

באפליקציה הדו-מסכית של התוכנית "משאבת הכסף", שיחקו הגולשים ביחד עם מתמודדי השעשועון בזמן אמת - ברגע שעלתה שאלה על המסך, עלתה השאלה גם במשחק. ברגע שעלתה התשובה על המסך - עלתה התשובה גם במשחק. אם הגולש צדק בתשובתו לשאלה, הוא צבר סכום נקודות בהתאם למהירות בה השיב על השאלה.